The day before yesterday and today...

I förrgår:
Tillsammans med Johanna red jag till banan för lite hoppning!
vi satte upp en hög, men smal, oxer (ca 110cm hög) på ena långsidan och ett minde räcke (ca 60cm) på diagonalen och satte ett konpar framför och ett efter för att men skulle komma på en rak linje.
Jag inser att det blir luddigt så jag fixar en bild:


Den vänstra bilden:
red på en volt på nedre delen av banan i trav och saktade av till skritt när jag red mellan konerna. Började trava när hon gick i fin form i bra skritt och fortsatte så några gånger i båda varven. Efter hand bröt jag volten och red mot räcketi samlad trav. Vi landade i höger galopp och hon fick galoppera en bit innan jag saktade av och kom tillbaka till volten. Gjorde sedan övningen i galopp också, saktade av till trav istället för skritt.

Den högra bilden:
Utgick från en åtta i galopp och lite trav. Red på åttan i båda varven och ibland när jag hoppade hindret uppifrån vände jag höger efter och när jag kon nedifrån och hoppt hindret vände jag mot det igen utan att följa åttan... om ni fattar?
Hoppade även oxern några gånger i båda varven.

HELT SJUKT NÖJD!
Kitty var såå grym, lyssnade super och var allmänt positiv och duktig!


Idag ska jag rida ut, som igår, men idag har jag mer tid!
mycket tempoväxlingar och ökning-minskning är fokus idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0