Ridpassen igår - Kitty och Fia

FIA

Red henne på volten och jobbade på formen.
Idag känndes det mycket bättre är i fredags och hon var lättare att arbeta med.
väldigt enkelt ridpass i skritt, mycket trav och en del galopp som vi även avslutade med några små skutt på ca 50 cm.
Fia är jätteduktig för att vara så lite riden samt så omusklad som hon är.
Helt okej nöjd iaf!


KITTY

Satte upp 2 hinder, ett kryss där mitten var ca 60 cm och ett räcke som var ca 70 cm.
det ena hindret stod längst upp och det andra längst ned så att jag kunder hoppa det ena och sedan föjla volten till nästa.
Började med att jobba henne i trav och hon gick superfint!
Man måste ju kämpa end el för att få ned Fia alls i form, så när jag red likadant på Kitty blev jag helt förvånad över hur lyhörd och duktig hon är!
travhoppade båda hindren och landade i galopp, kändes jättebra.
Höjde sedan räcket till 80 cm och hoppade dem i en volt.
På så sätt fick jag koncentrera mej påa tt komma tillbaka snabbt efter hindret och styra/titta mot nästa.
Red denna övningen i bådavarven typ 4 volter i taget och sedan lite vila.
Sen höjde jag räcket till 90 cm och gjorde grysset till ca 100 cm och gjorde sanna övning på dem.
Var öven nogrann med att ge eftergift och att samla galoppen.
Åh, det känndes fantastiskt och Kitty var superduktig!

Idag kanske Niclas följer med till stallet och fotar när jag rider så att det blir lite nya bilder!
Och idag är jag hemma från skolan, håller påa tt bli riktigt sjuk känns det som... 'så vilar tills i em och ser om jag orkar gå på sista lektionen så att ajg kan åka å rida sen, annars blir det ju vila för Kitty idag igen:/

Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

hej så fin blogg, vill du göra bloglovin byte med oss? :) kram

2011-09-14 @ 22:33:45
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0