Hur jag laddar upp inför tävling:

Först å främst - Packa
Jag går, som ni nog märkte i sommar, efter en liste varje gång jag packar.
Den ser lite annorlunda ut nu mot i somras.
Behövs inga broddar osv, men nu har jag deremot martingal, tex...
När jag har packat vad som skas hemma, och i stallet, dubbelkollar jag både en och två gånger (beroende på hur nervös jag är) så att allt är med.

Nu på senare tid när det börjat gå bättre sittar jag alltid å kollar på de bästa tävlingsfilmerna jag har änsålänge, samt andra boggares tävlingsfilmer, då blir jag RIKTIGT TAGGAD!

Sätta upp mål och tänka igenom vad som gick dåligt eller så, på förra tävlingen som jag kan göra bättre nu. Skriva listor/tänka igenom hur jag ska rida, vad som är viktigt och vilket resultat jag vill ha.
Tex.
Målet imorgon är att bli felfri så rider jag inte efter tiden utan är noggran och gör inga dum-svängar för att vinna tid.
Noggranna vägar, lagon fart, kom tillbaka efter hinder. Titta på nästa hinder samt håll lagom fart (ganska snabbt för Kitty), tryck av ordentligt på varje hinder så att hon kommer över utan pet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0