Dagens resultat: Glad Tjej!

Innan jag utverderar vår ritt måste jag avslöja resultatet:
Vi blev FELFRIA, i grund, och omhoppning! Dubbelnolla, vår första!

Framridning/framhoppning:
Lite surig och lyssnade inte riktigt på skänklarna(inga sporrar idag), men framåt och mycket bjudning så det känndes skitbra.

Banan:
mot första hindret var hon vinglig så jag tog i lite för mycket i tyglarna, då sa Kitty stopp och hoppade i sidled. Lyckades vända upp mot hindret å få in ett galoppsprång innan hoppet. Min sjukt fina K hoppade å klarade det jäkla hindret!
Fick trycka på lite mellan 2 och 3 eftrersom hon blev vinglig, men vi tog oss genom det med. Touchade fösta i kombinationen emnd et klarade sej. Mot första i omhoppningen gjorde jag samma misstag som mot första hindret - tog i för mycket, men vi kom över iaf! mot 10an red jag en bra väg ist'ället för att snedda och förlörade lite tid, men gasade på efter 10an så där tig vi kanske igen det...

Sammanfattning:
Känndes grymmt fin och på på banan och om vi inte hade fått krångel hade vi fått sjukt bra tid. Jag måste lätta mer i händerna, men sitsen kännes bra idag! komm tillbaka ordentligt efter hindren och tryckte av innan dem.
Suuuuupernöjd med denna rundan, trotts krånglet, det var mitt fel, man fan va grym hon e min Kitty!
FIlm kommer senare, funkar inte å ladda upp nu, men ni fårse senare!


Kommentarer
Postat av: Linnéa - vinn en fleece från Schockemöhle

Grattis :D



Anordnar just nu en tävling på min blogg där man kan vinna en ursnygg fleece från Schockemöhle. Klicka på länken för att vara med :)

http://livetblandhastar.blogspot.com/2011/10/tavling-med-emmishopen.html

2011-10-09 @ 16:39:22
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, super fin blogg! :)

Kolla gärna in den nya hästbloggen, TEAMNYRK!

Två hästgalna & deras storhästar, dressyr & hoppning! Kanske följa via bloglovin? :)



Kram F&V på T.N!

2011-10-09 @ 18:49:54
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0