Pessoabett

Eftersom att jag endå är sjuk och inte orkar göra något, så kollade jag upp lite fakta om hela Pessadebatten.
Jag rider ju själv med ett tredelat pessoa på Kitty, men på tävlingarna känner jag att det blir lite starkt och att hon inte vågar "lägga tyngd" på bettet. Därför funderar jag på att sätta delta mellan ringarna.
Det ska tydligen dämpa hävstångseffekten och det verkar logiskt. Jag rider på ett pessoa med 1 ring under den vanliga.

Bilden är lånad från: http://carlssonpataket.blogg.se/2011/april/harmony-universalbett.html
på bild 3 kan man se  hur detat skulle kunna sitta. Ioförsig är detta universalbatt, men pincipen med ringarna är detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0