Resultaten 21/7

Framridning 90 cm
Kändes okej, hon rusade lite, lyssnade inte riktigt på bromsen. Och när jag ridit fram blev det en lååång väntan tills jag fick komma in på framhoppningen.
Framhoppning 90 cm
Rusade som sagt, lyssnade inte på skänklarna men hoppade fint over hindren.
Banan 90 cm
Jag hörde inte startsignalen, den kom nog medan hon pratade :S jaja, första hindret kändes bra, gick lite för fort. Hon rusade mot tvåan, försökte lugnahenne och bromsa men hon lyssnade inte alls, kändes som år första tävling igen... Trean var ett Sparbanken hinder, Hon tyckte det var skitläskigt och stannade två gonger, jag borde varit med mer med skänklarna, men vi kom över till slut. Kom lite fel mot 4an men Kitty räddade oss över, 5 an och 6an kändes bra, gick lite fort annars är jag nöjd. 7an var färgglad och Kitty tyckte den var läskig men jag smackade och drev så hon hoppade över ändå. Sista hindret var bara gulblått, men hon stannade iaf, tredje vägran så vi fick gå ut.
Är ändå jättenöjd för det var den Läskigaste, altså med mest titthinder, tävling vi varit på, och det är trots allt hennes 6:e tävling, någonsin! Hon var duktig och man måste börja någonstans.

Framridning 100 cm
Plockade ner tyglarna på undre ringen utan delta och det gjorde stor skillnad, hon lyssnade, gjorde galoppombyten och skänkelvikningar och var allmänt skitduktig!
Dock missbedömde jag tiden och vi fick vänta i över en timme tills vi fick komma in på framhoppningen och det regnade dessutom.
Framhoppning 100 cm
Känder grymmt bra, hon lyssnade hundra procent på mej och hoppade som en ängel!
Banan 100 cm
Bra tempo och mycket kraft i galoppen, men hon stannade, på första, andra och tredje hindret. Därmed blev vi uteslutna. Hon ville verkligen inte. Inte konstigt efter lång väntan både i transporten och på framridningen...

Kommentarer
Postat av: Therese Jensen

Nu vet jag inte hur din häst är. Men såg er i 1meter och hon hinner inte se hinderna på det bettet, så det är bara ett tips :) såg att hon gick med väldigt låg nacke och hals och tog upp den ca 2 meter innan hindret så hon hann nog inte se hinderna.



Sen är hästarna färgblinda så dem ser inte om hinderna är färgglada ;).



Men läs lite om pessoabettet, för det ger dubbla signaler och är det sämsta bettet man kan använda :).

2011-07-23 @ 08:50:19
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0