Dagens ridpass 23/7

Idag stod dressyr på schemat. Vi jobbade på att samla galoppen och att galoppera på små volter samt att jag ska hålla om med benen istället för att trycka ned hälarna.

Johanna agerade coach idag, vilket är jättebra,jag blir mer koncentrerad på vad jag ska göra när någon säger åt mej vad som är fel. Annars blir det lätt att jag låter Kitty gå iväg och fjanta.

Började med att jobba på volter i trav, minskade volterna efter hand och jobbade på att driva henne runt volten så att traven var aktiv, samtidigt som vi höll ett lågt tempo.
Sen övergick vi till galopp, först på stora volter i ganska högt tempo och sen på små volter i lägre tempo. På mindre volter fick jag trycka på för att hålla galoppen och det gjorde att jag höll upp hälarna. Sedan galopperade vi på mellanstor volt i samlat tempo. två varv i taget och sedan avsaktning. Galoppfattningar från skritt.

Det var varmt och kvavt och en del insekter så vi höll kanske på i 45 min?
Det kändes jättebra och jag är nöjd!
Idag red jag med pessoa på undre ringen och i hoppläder, när jag rider dressyr brukar jag länga lädren mycket men eg är det viktigast att kunna rida bra i dessa lädren eftersom att det är den längden jag har på tävling.
Bild kollage från dagens ridpass, Foto: Niclas Jönsson
Tack min ängel för att du följde med och fotade! <3

Kommentarer
Postat av: Felicia - Stall Viggeby

fin häst, har du haft henne länge? :)

2011-07-24 @ 11:55:01
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0