Superduper träning och Motivation utan like!

Åh vad rolig denna träningen var!
Jag tränade ju för Jenny arvidsson för första gången idag och det känndes skitbra!
Vi körde olika linjer och hon hjälpte mej verkligen att hitta verktygen för att få Kitty att hoppa bra, vara lugn och rak.
Dessutom berömmde hon varje gång och sa även vad vi skulle ändra till nästa gång.
Jag lärde mej hur viktig min röst är för Kitty, jag ptrooade rätt mycket innan ett hinder och hon saktade ned tll kortkort galopp och lugnade sej massor.
Hon poängterade flera gånger hur viktigt det är med en mjuk hand och att jag ska låta henne springa på lite så att hon har kraft i sprången. Vägarna är något jag måste fokusera på och nu vet jag precis hur jag ska göra!
Desutom känndes Kitty superfin idag och jag är jättetaggad inför tävlingen på söndag!

Jippy!!!
(blev inga bilder idag pga att vi var ute och det skymmde)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0