Filmerna

När jag kom till stallet fick jag börja med att försöka fånga Kitty, det tog 40 minuter.
Hon och Beyron var helt hyper och rusade runt i hagen i full galopp. De hade nog hållt på med det ett bra tag...
Kitty var lerig och uppstressad och när vi komfram till tävlingen hade hon lugnat ner sig - hon var snarare trött och seg nu.
Framhoppning
Fick rida direkt in på framhoppningen och hoppade ett par språng bara.
Hon bockade massor och sparkade bakut över hindren. Men annars känndes det helt okej.
Banan 90 cm
Hann kolla på de flesta hindren innan vi skulle starta och det känndes bra. Första hindret var det som vi vägrade på 2 ggr på lokala i munka för en månad sen och hon sprang vid sidan vid första försöket, sen var jag mer bestämmd så vi klarade det utan problem på andra försöket.
Hon ville inte vända upp mot 3:an och jag fick verkligen jobba för att få henne mot det hindret, sen var det en svår sväng mot 4:an med det gick bra!
Hon tvekade jättemycket mot kombinationen och ville stanna/sprina bredvid andra hindret men jag fick henne över iaf. Försökte rusa lite mot 7an och jag tappade henne lite, tappa helt mot 8:an och hon rev eftersom hon inte hoppade över utan rakt in i hindret... Vill bryta av innan 10an men fick driva på henne ordentligt och så hoppa hon fint över!
Banan 100 cm
Det var max 7-8 min mellan starterna så jag lät henne vila och hoppade inget på framhoppningen.
Hon känndess trött och jag fick driva en del och hålla om så att hon inte sprang bredvid en del av hindren. Samma sak innan 3:an att hon inte ville svänga men gick bra även här. Kombinationen känndes Superbra. Hon stack från mej innan 7an och det blev jätteflackt - rivning.
Samma på 8an som i 90 cm. syns tydligt på filmen.
Ville verkligen sakta av innan 10an och känndes jttetrött men vi kom över!
Sammanfattning
Är helt sjukt nöjd med båda klasserna! ser att jag måste jobba på min hälar eftersom de dippar nått oerhört men annars känndes det helt grymmt bra. Ha i åtanke att hon antagligen har sprungit i hagen och stressat runder i ett par timmar innan denna tävlingen och att hon var Trött, fick  jobba massor med benen - driva fram henne- och det brukar vara tvärt om - sakta ned henne hela tiden.
Nu känner jag att vi kan, höjderna, både 90 cm och 1m, Hon kan!
Supertaggad inför HFRKs tävling 25/8. Kanske tillochmed blir nån innan dess?!
Ge mej gärna Feedback, men tryck inte ned oss! Varken jag eller Kitty är erfarna vad gäller tävling och vi har kommit en bra bit sedan vi började!



Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Tror du ska försöka tänka på att ta bak skänkeln lite så du inte hamnar i stolsits och räta upp dig så du inte är så nära halsen/huvudet på henne ifall hon stannar eller slår upp huvudet. Säg till kameramannen att zooma lite mer så man kan se något haha ;)

Kombinationen i andra klassen gick ju mycket bättre! :D

2011-08-29 @ 20:55:18
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: Louise-hästblogg

Kul att du är nöjd :) ser fina ut :)

2011-08-30 @ 12:38:17
URL: http://atlantico.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Hej! Tack för din kommentar!



Precis som du säger så vänder du på frågan och absolut ska man ju inte bli annorlunda bemött bara för man går i "billigare" saker som fungerar exakt likadant om inte till och med bättre?!



De är ju ren mobbing och de är självklart att jag skulle vilja slippa all utseendefixering och statusprylar!



/ Eleonor

2011-08-30 @ 16:49:26
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0