Blandade känslor efter dagens träning

Detta blir sista gången vi tränade för Isabelle, hon ska till holland men även om hon skulle varit kvar så skulle detta blivit min sista.
Anledning:
Vi har väldigt olika filosofi om hästar och ridnning - Hon säger "Hästar förstår bara klapp och smäll" medan jag vill rida med min häst, det ska vara ett samspel och ett gemensamt engagemang, jag vill inte tvinga hästen till något och absolut inte piska den över hinder...

Hon ändrar sig från träning till träning. Har flera bra exempel från dagens träning gemtemot förra gången.
Förra gången sa hon att jag skulle slita ned kitty när hon ryckte upp huvudet och idag sa hon att jag skulle följa med upp med händerna.
Hon sa sedan att mitt kimlewickbett, som är rakt, är jättestakt och hemskt för hästen eftersom den känner alla tygltag jättestarkt, men förra gången - på samma bett - sa hon att jag skulle slita ned huvudet?

Hon lyssnar inte på mina åsikter. Hon fick för sig att kitty hade lagt tungan över bettet, och rätta mej om jag har fel, men måst man inte sätta in bettet i munnen på nytt eller ngt för att få ner tundan på rätt ställe? Istället började hon korta sidostyckena. Då sa jag till henne att jag inte ville att hon skulle göra det eftersom att det blir för stort tryck på nacken. Men annars lägger hon ju tungan över bettet svarade hon. Det har hon aldrig gjort och gjorde inte heller idag.

Hon vill egentligen inte träna oss. Ni borde träna dressyr och inget annat. Jag vet att mycket ligger i dressyren, men Kitty är duktig på dressyr, vi håller på massor med dressyr - men det är när det står ett hinder framför henne som hon rusar, Inte annars.

Hon är väldigt nedlåtande och glömmer att berömma. VI disskuterade bett efter lektionens slut och hennes attityd skriker JAG VET BÄST! NI ÄR OKUNNIGA OCH DUMMA! jag menar allvar, det är påfrestande att lyssna på hur hon nedvärderar min ridning och allt jag gör. Kritik är en sak, men det här är något annat. Undre hela träningen sa hon "det var bättre" till mej en gång, och denna träningen vvar kitty jättefin, och lyssnade på mej hur bra som helst. Jag tror inte hon berömmde johanna en gång...

Ta nu inte detta som att jag snackar skit om henne. Hon har hjälpt oss en del och Johanna mycket men jag gillar inte hennes sätt att träna. Därför slutar jag med det.

Jag är nöjd med hur jag red idag, men efter träningen kände jag att all motivation var borta eftersom att hon tydligt sa att "Ni kommer aldrig kunna hoppa några höjder". Citerat. Mitt slutmål ligger väl på 110, men det tog liksom bort allt det roliga. Dessutom harjag hört henne berätta för andra hur dålig Beyron är... Hade hon sagt det om mej hade jag blivit... jag vet inte  vad.

Nu ska jag träna för jenny arvidsson istället. End of story.

Kommentarer
Postat av: Therese Jensen

Jenny är jätte duktig! Bra att träna för :D

2011-08-20 @ 16:05:30
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

Låter inte bra :/ Men Jenny är bra :D

2011-08-20 @ 21:26:49
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0