Träning ikväll! Lite om utveckling och bett.

Det ska bli såå kul! jättetaggad!
Jag vet inte om jag skrivit något om det här på bloggen, men jag har bytt bett på Kitty.
Anledningen var att jag inte tyckte att Kimblewickbettet satt bra längre.
Jag kommer säkert ändra mej fler gånger, ha nya åsikter om hur kitty bör ridas.
Men just nu kör jag på vanligt tredelat ochd et känns skitbra.
Jag var under en lång period beroende av Kimblewickbettet, för att kunna kontrollera Kitty, och om jag lytt omvärldens åsikter och aldrig bytt till detta skarpa bett hade jag och K säkert inte varit där vi är idag.
Kitty har en helt annan respekt för mej idag mot hur det var för tre månader sen.
Hon har, tvärtemot vad man kanske tror, blivit känsligare och mer lyhörd för tygel.
Dessutom tror jag att det har bidragit till att min sits har förbättrats.
Hälarna i marken är ju en livräddnigsposition och det är inget jagkänner av längre.
Jag litar på Kitty men vågar också vara bestämmd och hjälpa henne framåt istället för att vara rädd för att vara dum mot henne när jag använder hjälperna.

Ett annat skäl till attjag bytte bett var att det känndes för skarpt och överflödigt.
Det ska bli kul att hoppträna med detta bettet för första gången och se hur det fungerar!

Tredelat vanligt i början

Pessoa

Pessoa på delta

Kimblewickbett, övre hålet, nedre hålet och i slutet i ringen.

Tredelat vanligt bett i söndags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0