Dagens:

Idag red jag på banan, men med tanke på storleken så kommer jag nog kalla den för volten i framtiden.
Började med att ha trav/skrittbommar där de var upphöjda på varannan sida.
Körde mycket tempoväxlingar, red ett halvt varv per gångart eller tempo och skiftade sedan.
sedan satte jag upp ett litet hinder och la ut en galoppbom på ena sidan, i ena varvet kom den innan hindret och i andra varvet efter.
Det var bra träning för oss att hoppa på ett "böjt spår". Jag fick verkligen anstränga mej att kolla på hindret och visa henne det men endå få en bra väg.
Höjde hindret lite i taget och sluthöjden låg runt 80 cm dvs mest för övningens skull och inte för höjden.
I veckan kommer det se ut såhär: (eftersom en del beror på vädret så är jag inte riktigt säker och sätter två valbara.)
Tisdag: Longering/Barbacka dressyr på volten
Onsdag: Hoppträning
Torsdag: Vila / Uteritt
Fredag: Uteritt
Lördag: Dressyr
Söndag: Markarbete/Vila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0