100 cm ÄRF 17/9-2011

Framridning:
Hon gick väldigt fint i skritt och galopp men var tjafsig i traven, hoppade i sidled lite och sånt.
Kännes pigg och lyhörd.

Framhoppning:
När jag kom in på framhoppningen blev i 6 stycken där inne och det var lite trångt men det tunnades av lite sen så vi fick plats att röra oss också.
Första hoppet på räcket var total katastrof, lät henne rusa och hon tog med sej bommen som sedan vände sej  så att den hamnade mellan hennes framben i landningen, fick mj en rejäl smäll men till nästa hopp tog jag iaf kontrollen och lugnade henne fram till ett galoppsprång innan hindret och tryckte av ordentligt. Känndes superbra även när jag hoppde oxern ett par gånger.

Banan:
Var inte säker på hur banan gick när jag kom in, men hade 1 ryttare innan mej så jag hann kolla igenom den så att jag komm ihåg den igen.
På utetävlingarna brukar man alltid kunna se när någon i samma klass hoppar banan och då är det lättare att komma ihåg sen, men så är det ju inte på innetävlingarna.
Hon var tittig på funktionärerna inna v i kom mot första men sedan flöt det på. Snabbt, men kontrollerat.
Kitty kan svänga snävt och snabbt och det är tur, annars hade vi inte hunnit komma mot nästa hinder.
Det gick superbra tills 6:e hindret där jag inte hann få tillbaks henne så att hon kom för fort och drog ned huvudet - flack hopp och rivning. 7an var kombination och det var samma visa där, riving på första. På sista hindret i grunden, jag kom ju inte till omhoppning, ville hon bryta ut, men jag styrde upp mot hindret och tryckte av ordentligt.

Resultat:
Först och främst, när ni ser filmen - hör ni att jag Säger "bra!" efter varje hinder? Det gör jag alltid, emn gud vad det hörs inomhus.
Jag är sååå nöjd! Kitty ställde upp till tusen, tyckte det var skitkul och jag fick världens adrenalin kick!
Som jag skrev i föregående inlägg satsade jag på en ritt som kändes bra och det var precis vad det blev!
Viss t vi rev 2 hinder, men det är oviktigt. Att vi dessutom kunde rida med sån fart inomhus visar dessutom att vi har en chans i omhoppningar när vi kommer dit!

Film:



Bilder:

Jag vet att bilderna är suddiga, men Niclas är inte van att fota inne och jag vill ändå visa er vilken kraft hon hade idag!

BIlden ovan är min favoritbild från denna tävlingen! VIlken kraft i galoppen!


Kommentarer
Postat av: Kickan

Ni var/är jätteduktiga!!!!

2011-09-18 @ 19:07:25
URL: http://madebykickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0