Dagens ridpass 14/6 (Igår)

Det började ganska bra då hon var ganska lösgjord och fin i traven, men så fort vi kom fram till den nedre delen av paddocken började hon fjanta. Studsa och sparka bakut.Sen tradade vi över några småhinder och det kändes helt Ok.
Så fort jag skule fatta galopp kickade hon och studsade på stället.. Niclas som stod å fotade i kanten av "banan" höll på att bli sparkad. Det höll på så ett bra tag innan hon lugnade ner sig.
Hoppde en liten oxer på ca 60 cm och hon fick västa utbrottet efter, bockade och höll på.
Det hela slutade med att vi gick ut på ängen och då förändras hon direkt, blev framåt och lyssnade. Fattade galopp utan svårigheter i båda varven ochgick på tygeln...
Ibland förstår jag inte mej på henne...
Bilder från igår, Niclas fotar:

Innan Kitty börja dampa (ovan)

När Kitty dampade (ovan)

Vi travade på spåret till höger om hindret, jag fattar galopp = Kitty hoppar sidledes mot
hindret samtidigt som hon sparkar bakut.. (ovan)

Båda bakhovarna i luften... Notera att Niclas nu står utanför staketet och fotar x)

Nu ska jag byta till ridkläder och åka ner till stallet, idag ska vi rida ut, Kitty och jag.

Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Eftersom det är första gången han ska iväg (och att han bara hoppat 4 gånger) så tar vi 60 cm :)

2011-06-15 @ 16:34:15
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0