Dressyr i Ösregn...

Det blev dressyr i ösregn idag, haha.
Nej då, men det regnade en del och blåste jättemycket när jag och johanna red i förmiddags.
Vi jobbade i 10m volter och jag tränade på att sitta ned i traven samt att bromsa på yttertygeln - leda med innertygeln.
Det gick bra i skritt och trav, men vid första galoppfattningen började hon kicka. Jag fortsatte försöka fatta galopp i båda varven, men samma sak. Jag gillar inte att använda spö i allmänhet, och Kitty blir väldigt hetsig bara man håller i ett spö, men eftersom inget annat fungerade så tog jag iaf ett spö. Hon började rusa i trav direkt, och skritten blev bara att hon taktade men jag red ut på vägen och fattade galopp. Hon fattade utan problem i båda galopperna, även då hon rusade lite när hon väl fatat galopp.
Jag använde aldrig spöet, la inte ens imot det på bogen eller något. Jag har aldrig använt spö på henne innan och kommer inte göra det, men det känns tråkigt att hon är så rädd för spöet. Jag skulle gärna slippa ha spöet i handen, men ibland är det de enda som hjälpet... Hon kan vara lite jävlig ibland...
Gammal bild på en typisk Kitty-bråk-dag.
Under hela ridpasset då bilden blev fotad sparkade hon och studsade hela tiden, vad jag än gjorde...

På tävlingen i Åsbo skötte hon sig fläckfritt och lyssnade på allt jag gjorde!

Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Tack :) Mamma som fotat :)

2011-07-16 @ 19:58:47
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0