Dagens ridtur och Just nu!

Vi börja´r med Just nu, Jag färgar håret, inget dramatiskt bara en lite ljusare nyans än min naturliga så att topparna och resten blir typ samma.

Idag har det ju regnat och det kändes inte jättekul att rida, men eftersom att jag endå måste dit och kolla till dem så skrittade jag ut en runda på Beyron, litelite trav. Vi red bara några hundra meter och under hela tiden, nästan iaf, fick han gå på tygeln, skänkelvikning, öppna, tempoväxlinar. Det kändes jättebra men när vi travade blev jag osäker eftersom jag  inte litar på honom och drf blev det mest skritt. Han svarar bra på "Bromsen" i skritt men jag vet att han rusar oregerligt mot hinder och när man bromsar honom, även i skritt, drar han ihop sig. fast jag sänkr händerna nedanför manken drar han upp och bak hals och huvud.
Det är dags att betsla upp honom, iaf om det hade varit jag som red... Vi får se vad johanna gör men ett tredelat eggbett är alldles för mildt.

Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Ja det ska det verkligen bli! :D

Jag har sett startlistorna men inte ryttarmeddelandet än :P



Såg att du tävlar för Klippan, det har jag också gjort tidigare :P

2011-07-18 @ 18:19:30
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0