Avanmäld

Det blir ingen tävling i Trolleholm nästa lödrag pga gårdagens misslyckade ritt.
Innan nästa träning satsar jag på nytt bett och massor av varierad träning, förhoppningsvis även nån riktig hoppträning!

Det känns tråkigt, men nästa mål är att tävla i skedala 28/8. Då finns det både klasser i 80 och 90 cmsom går i a:0/a:0, och jag tror vi håller oss där sålänge.

Det känns tungt efter tävlingen igår, som jag inte har berättat om.
Det ska jag göra lite kort nu.

Hon var sur på frammhoppning, men gick som en stjärna på framridningen. De glömde höja så jag hoppade 90 cm.
Det fanns en kombination och banan var supersvår. första stoppet kom på hinder 4:b, dvs andra hindret i kombinationen. Jag drev med hela kroppen och flög av i tvärstoppet.landade mjukt och det gick i slowmotion.
Däremot fastnade jag med foten i stigbyglen - ej säkerhetsstigbygel. Snällaste Kitty stog still och väntade på att jag skulle få hjälp loss. Underbara häst, är så tacksam. Sadlen snurrade runt och det hela måste vara lite läskigt för henne.
Hoppade upp igen och försökte en andra gång, stopp på andra igen. Tredje gången, med sänkte hinder, kom vi över jättefint. hoppade två hinder till som stog som slalom typ, jättesvårt. Stopp på tredje hindret i slalomen. red mot igen och kom över, avslutade där trots att banan var på 11 hinder och vi hade hoppt 7.

Gissa om jga bölade när jag och Niclas åkte hem sen.
Kännde mej så misslyckad. Och rädd. Hur skulle det gå den 6:e då vi skulle hoppa 1m om vi inte ens klarade det här?

Efter mycket eftertanke avanmälde jag mej. Rätt beslut, är jag hundra på!

Så iaf, känns tungt, vet ju att det var mitt fel alltihopa. Jag vet att hon kan, men det blev så fel. jag har aldrig hoppat kombination så jag var osäker och även hon blev det, hon är ju inte van vid tävling heller.

Efter att nu ha läst Johannas inlägg om hur ryttarens nervositet på verkat hästen och det om vikten av varierad träning, har jag bestämt mej för att jag ska satsa på detta, ag ska lägga upp träningsprogramm, varierat och genomtänkt.

Niclas kommer väl inte tycka om detta, som betyder med tid spenderad i stallet, men jag hoppashoppashoppas att han stödjer mej. Det behövs, och betyder så mkt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0